S sodelavci si želimo ustvariti dobre odnose, saj se zavedamo, da bomo le tako lahko dosegli želene rezultate. Pomembno je, da znamo razmišljati ciljno, še vedno pa se je treba znati približati ljudem, razumeti njihove pomisleke, strahove, njihove želje, potrebe in pričakovanja. Treba je torej pravilno določiti skupni cilj, hkrati pa upoštevati interese posameznikov. Morda smo se le napačno razumeli, imamo drugačne predstave o poteku dela …
Kaj pa takrat, ko se naši interesi ne ujemajo ali celo izključujejo, morda tudi o skupnih ciljih razmišljamo drugače? Nastanejo napetosti, vsak vztraja pri svojem. Morda takrat celo pozabimo na pravila komuniciranja in reševanje problemov usmerimo na osebno raven. Sprožijo se čustva, morda celo osebni napadi, žalitve …
V takih trenutkih bi bilo treba upoštevati temeljno pravilo reševanja konfliktnih situacij:
Ločimo problem od ljudi, bodimo trdi s problemom in mehki z ljudmi. Ne rešujmo problemov tako, da napadamo ljudi. Skupaj z ljudmi »napadimo« problem.
Če bomo upoštevali še naslednje pravilo: »Ne iščimo krivcev v preteklosti, iščimo rešitev za prihodnost«, nam bo šlo še veliko lažje.
1. KAJ JE KONFLIKT, KDAJ IN KAKO NASTANE
2. PROCES REŠEVANJA KONFLIKTNIH SITUACIJ
3. PASTI TEŽAVNIH POGOVOROV (harvardska metoda)
pogovor »kaj se je zgodilo«, pogovor o čustvih, pogovor o identiteti;
4. TEMELJNA NAČELA REŠEVANJA PROBLEMOV (HARVARDSKA NAČELA)
ljudje, interesi, možnosti, merila;
ločimo ljudi od problema,
osredotočimo se na interese, ne na položaje (priznajmo in upoštevajmo interese posameznikov, poiščimo skupne interese, problem postavimo pred odgovor, glejmo naprej, ne nazaj);
vztrajajmo na temelju objektivnih meril,
poiščimo več možnih rešitev.
V živo ali on-line z različnimi spletnimi orodji (Zoom, MS Teams); število ur v enem srečanju po dogovoru z naročnikom
Učna delavnica – predavanje, vaje, diskusija, individualno delo, delo v dvojicah in manjših skupinah, študije primerov, simulacije vsakdanjih situacij.
Temeljni program obsega 16 pedagoških ur, skrajšani pa 8 pedagoških ur, pri čemer zaradi manjšega števila ur program vsebuje manj praktičnih vaj in primerov. Kadar pa želimo posameznike v skupini temeljito izuriti, naj usposabljanje traja vsaj 24 pedagoških ur.
Na delavnici je zaželenih največ 20 udeležencev, na treningih pa do 10 udeležencev. Seveda se glede na naročnikove želje oz. potrebe število udeležencev prilagodi.
Cena posamezne oblike – delavnice, treninga ali zgolj predavanja – je odvisna od več dejavnikov: trajanja, števila udeležencev, dodatne priprave zaradi želja naročnika, analize njihovega trenutnega stanja in priprave konkretnih možnih rešitev … Zato jo oblikujemo skupaj z naročnikom.