Namesto obrambnega komuniciranja raje uporabljamo neobrambno asertivno komuniciranje.
Ali se zavedamo, kako v pogovorih s svojim vedenjem vplivamo na sogovornika? Od tega je odvisno, kako se bo odzval. Se znamo pogovarjati konstruktivno ali pademo v obrambna vedenja?
Ali znamo jasno povedati, kaj nam ni všeč, kaj nas moti, kaj si želimo …? Kako pri tem navedemo objektivna dejstva in poslušamo sogovornika – znamo slišati tudi njegovo zgodbo?
Kakšen bo rezultat pogovora, če se zapletemo v agresivno ali pasivno agresivno vedenje? Na ta način ne bomo rešili nastalega problema. Za to potrebujemo asertivno komuniciranje, ki ustvari temelje za konstruktiven pogovor.
Vaš sodelavec se ne želi pogovarjati z vami. Vidite, da je jezen, celo odmaknjen in zamišljen. Potrebujete ga, saj brez sodelovanje ne boste dokončali dela. Kaj boste storili? Kako se boste z njim pogovorili?
Zakaj se nam kar naprej ponavljajo težave v odnosih z ljudmi? Zato, ker kar naprej preigravamo svoje stare vzorce, ki smo se jih naučili v otroštvu – še vedno ščitimo svojega notranjega otroka, ki živi v nas. Žal ga ščitimo s svojimi obrambnimi vedenji, s katerimi nehote sprožimo nove stiske, v katerih se ponovijo stare naučene obrambe … Preverite, kakšna vedenja sami najpogosteje uporabljate in zakaj se vam ponavljajo.