ZIDAR GALE, T. (2007):
Ljubljana, Planet GV
(razprodana)
Kaj je retorika? Je to le oblika manipuliranja, prazno besedičenje ali pa je veščina, s katero prepričujemo poslušalce ali sogovornike? Retorika je veščina prepričevanja. Nikakor ni umetnost lepega govorjenja ali prijeten javni nastop … Kje nam retorika koristi? Nam veščine retorike lahko pomagajo? Kaj je treba poznati, razviti, uporabljati, da v poslovnem svetu postanemo opazni, morda celo drugačni, predvsem pa učinkoviti? Kdaj in kje nam bo torej retorika pomagala? Zakaj jo je vredno osvojiti?
Na taka in podobna vprašanja išče odgovore tudi knjiga Retorika – veščina prepričevanja Tatjane Zidar Gale. Pojasnjuje, kako se znajti v konkretnih situacijah, ko naletimo na zadrege, negotovosti, ko se nam zdi, da smo trčili ob nepremostljivo oviro strahu, neizkušenosti; pomanjkanje znanja in veščin, kako prepričati … Pomislimo na podrejene, ki jim je treba predstaviti spremembe delovnega procesa ali pa razkriti manj prijetno novico. Morda smo sredi sestanka, kolegija, kjer je treba povedati svoje mnenje. S sogovorniki se ne strinjamo. Kako jim pojasniti, da nimajo prav, da njihov pogled zavira možnost sodelovanja …? Tu so še slavnostni govori, pa predstavitev poročil, kjer je treba vodstvo prepričati, da so bili doseženi rezultati v danih okoliščinah optimalni. Spomnimo se tudi kupcev, ki jih je prav tako treba prepričati, naj se odločijo za izdelke ali storitve, ki jim jih ponujamo … Lahko pa nas pokličejo novinarji, pričakujejo našo izjavo. Ali pa smo morda povabljeni na okroglo mizo, na pogovor v studio, kjer bo treba zagovarjati odločitve podjetja, vztrajati pri svojem mnenju, predlogu … Koliko je situacij, vprašanj, pomislekov, primanjkljajev …, ki lahko ovirajo našo prepričljivost. Kaj s knjigo lahko pridobimo? Knjiga ponuja sistematičen pregled, kako lahko razvijemo svoje retorične veščine.
več avtorjev (2006):
Ljubljana, i2
V 9. razredu OŠ je postala retorika obvezni izbirni predmet. Učenci bodo v učbeniku našli pojasnila in praktične vaje, s katerimi si bodo pomagali do boljšega nastopa. Učbenik je zasnovan tako, da učenca vodi od priprave nastopa: kako zbrati vsebino, kako jo razporediti, kakšna načela so potrebna, da bo vsebina učinkovito zazvenela, kako se vsebino povedanega naučiti in kako jo izvesti.
ZIDAR GALE, T. (2004):
Ljubljana, Planet GV
(razprodana)
Knjiga govori, kako z osebnimi spremembami doseči boljše medosebne odnose. Odgovori na vprašanja: kako pohvaliti; kaj storiti, kadar nas kdo javno kritizira; kako se odzvati na neprijetne pripombe in zbadljivke; kaj storiti, kadar nas ljudje besedno napadajo; kaj storiti, kadar komuniciramo z osebo, prepričano, da vse ve in obvlada; kaj storiti, če se sodelavec z nami noče pogovarjati; kako se pogovarjati z osebo, ki vse obljubi, a na obljube hitro pozabi; kako komunicirati z osebo, ki zavlačuje delo; kako komunicirati z osebo, ki zamuja; kako komunicirati z osebo, ki nam gre na živce; kako so nove strategije komuniciranja zaživele v praksi; kako komunicirati z manj prijetnimi strankami; kako se opravičiti; kako se odzvati na reklamacijo; na kakšne oblike težavnega vedenja lahko naletimo; kako komunicirati z negativno naravnano osebo; kako komunicirati z osebo, ki kar naprej tarna; kako se odzvati na besede, ki nas vznemirijo; kaj storiti, če ljudje ne storijo, kar smo jih prosili; kaj pa takrat, kadar storimo napako …
ZIDAR GALE, T., GALE, B. (2002):
Ljubljana, GV Založba
(razprodana)
Avtorja sta pri komunikacijskih delavnicah v slovenskih podjetjih spoznala, da so težave pri komuniciranju, zlasti med različnimi ravnmi, pogoste, da se določeni vzorci ponavljajo. Najpogostejše sta zajela v knjigo ter jih oblikovala v zgodbo:
Peter, direktor na vrhuncu kariere, vodi izjemno uspešno podjetje. Doslej je največ energije vlagal v poslovne načrte in prihodnost podjetja, v posle … Nenadoma spozna, da pri medosebnih odnosih v njegovem podjetju hudo škriplje. Ker se zaveda, da podjetje niso le številke, ampak tudi ljudje, sklene, da bo ukrepal.
VEČ AVTORJEV, ZIDAR, T. (urednica). (2002):
Ljubljana, Zavod za šolstvo
Učitelj se znajde pred dilemo: kako moderirati pouk, kako prepričljivo in zanimivo podajati vsebino … Knjiga združuje prispevke učiteljev različnih predmetov, ki pokažejo, kako je lahko učenje prijetno in zabavno, če so učitelji vešči govorniki in moderatorji pouka.
ZIDAR, T. (1996):
Ljubljana, Gospodarski vestnik
(razprodana)
Knjiga vas bo poučila, kako svoje predloge, zamisli in sklepe povedati razumljivo, prepričljivo, brez živčnosti in miselne zmedenosti, kako pripraviti učinkovito zgradbo govora, pravilno oblikovati misli in stavke, izboljšati nastop z govorico telesa, mimiko in gibi, kako pritegniti poslušalce tudi s čustvi in zavzetostjo.